Merchandising
Το merchandising είναι μία δραστηριότητα που διαδραματίζει έναν ιδιαίτερα σημαντικό ρόλο στον τομέα του μάρκετινγκ, της προώθησης προϊόντων και της διαχείρισης των σημείων πώλησης. Είναι ένας μηχανισμός έλξης των πελατών με στόχο την ενθάρρυνσή τους για αγορά και επομένως την αύξηση των πωλήσεων. Στο χώρο των λιανικών πωλήσεων πρέπει να δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στη δημιουργία των εξωτερικών χώρων του καταστήματος και της βιτρίνας, στη σωστή διακόσμηση και εκμετάλλευση του εσωτερικού χώρου και στη χρήση των εργαλείων του visual merchandising ώστε να γίνει αποτελεσματική τοποθέτηση και προβολή των προϊόντων.
Το merchandising αποτελεί σήμερα ένα πολύ σημαντικό εργαλείο της προώθησης προϊόντων στα σημεία πώλησης των προϊόντων καθώς το κατάστημα είναι ένα κρίσιμο και εξαιρετικά ελκυστικό σημείο επαφής για τον επηρεασμό του καταναλωτή και σήμερα πολλές αποφάσεις αγοράς παίρνονται στο σημείο πώλησης. Έχει μεγάλες δυνατότητες εφαρμογής σε όλα τα καταστήματα λιανικής πώληση. Από τα πολυκαταστήματα και τα καταστήματα ένδυσης και υπόδησης, τις τράπεζες, τα φαρμακεία, έως τα μεγάλα super markets όπου η φροντίδα και η παρακολούθηση των προϊόντων από τους merchandisers αναδεικνύει τα προϊόντα των προμηθευτριών εταιριών, αλλά ακόμα και τα περίπτερα όπου είναι ιδιαίτερα αποτελεσματικό για τα impulse προϊόντα (προϊόντα αυθόρμητης αγοράς όπως μπισκότα, σοκολάτες κλπ).
Για αυτό και οι σωστά καταρτισμένοι και εκπαιδευμένοι συνεργάτες merchandisers μπορούν να επιφέρουν σημαντική διαφορά στα επιχειρηματικά αποτελέσματα των εταιριών που επενδύουν στην σωστή προβολή και προώθηση των προϊόντων τους στην αγορά.
Διεθνές εξαγωγικό εμπόριο
Ο βασικός ρόλος του μάρκετινγκ είναι πελατοκεντρικός. Το μάρκετινγκ αποσκοπεί στην πλήρη ικανοποίηση των αναγκών, επιθυμιών, προσδοκιών και απαιτήσεων του πελάτη μέσα από τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες της επιχείρησης. Οι επιχειρήσεις στα πλαίσια ενός σωστού σχεδιασμού μάρκετινγκ οφείλουν να προβούν σε τμηματοποίηση της αγοράς και για να το πετύχουν αυτό, πρέπει, κατ’ αρχήν, να τμηματοποιήσουν την αγορά στην οποία δραστηριοποιούνται. Η χάραξη της στρατηγικής του μάρκετινγκ βασίζεται στη διαχείριση του Μείγματος μάρκετινγκ και τα τέσσερα εργαλεία του μείγματος θα πρέπει να χρησιμοποιηθούν με τέτοιο τρόπο, ώστε να υπάρξει ένα συνολικά αρμονικό αποτέλεσμα. Οι πελάτες είναι το πολυτιμότερο κεφάλαιο της επιχείρησης. Η επιτυχία μιας επιχείρησης στον τομέα του μάρκετινγκ αλλά και η βιωσιμότητά της εξαρτάται από τη διερεύνηση της συμπεριφοράς των πελατών της. Έτσι, μια έρευνα αγοράς αποτελεί τη συστηματική συλλογή και αξιολόγηση πληροφοριών από τις κατάλληλες ομάδες πληθυσμού, με στόχο να βοηθήσει την επιχείρηση στη λήψη αποφάσεων με το μικρότερο δυνατό ρίσκο. Το συγκεκριμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα αποτελεί ένα εκπαιδευτικό βοήθημα ώστε να είστε πλήρως ενημερωμένοι για τις τελευταίες τάσεις στον συγκεκριμένο κλάδο.
Χρηματοοικονομικός Σύμβουλος Επιχείρησης
Οι επιχειρήσεις και οι εσωτερικές τους δραστηριότητες αναπτύσσονται με πολύ γρήγορους ρυθμούς. Ένας αποτελεσματικός σύμβουλος επιχειρήσεων πρέπει να κατανοεί τη διαδικασία του στρατηγικού προγραμματισμού και την πορεία ανάπτυξης των στρατηγικών πλάνων. Παράλληλα, πρέπει να σκέφτεται στρατηγικά, δηλαδή να έχει την ικανότητα να κοιτάζει μακριά, να καταλαβαίνει το δυναμικό περιβάλλον μέσα στο οποίο λειτουργεί ο οργανισμός και να μπορεί να κατευθύνει τον οργανισμό αποτελεσματικά σε περιόδους αλλαγών. Το συγκεκριμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα αποτελεί ένα εκπαιδευτικό βοήθημα για το «Χρηματοοικονομικό Σύμβουλο Επιχείρησης», ο οποίος αναλύει τις δομές και τις λειτουργίες μιας επιχείρησης ή ενός οργανισμού καθώς γνωρίζει τις σύγχρονες μεθόδους και τα συστήματα επικοινωνίας, προώθησης και προβολής.