Ειδικός στη συνδυαστική ανάπτυξη περιεχομένου και γλώσσας (Content and Language Integrated Learning-CLIL)

Η μάθηση μέσα από το CLIL είναι μια διαδικασία ταυτόχρονης οικοδόμησης της γνώσης και της γλώσσας. Οι μαθητές ξεκινούν τη διαδικασία της μάθησης με κάποια βασική γνώση του περιεχομένου και της γλώσσας που πρόκειται να μάθουν. Σε κάθε μάθημα CLIL διδάσκεται νέο περιεχόμενο και νέα γλώσσα, που χτίζονται πάνω στα θεμέλια που έχουν ήδη οι μαθητές. Το συγκεκριμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα αποτελεί ένα εκπαιδευτικό βοήθημα για τον «Ειδικό στη συνδυαστική ανάπτυξη περιεχομένου και γλώσσας», ο οποίος έρχεται σε επαφή με την διδασκαλία με την τεχνική CLIL. Πιο συγκεκριμένα, μαθαίνει πώς ο μαθητής μέσα από την επικοινωνία με τους συμμαθητές του, με το δάσκαλό του και με πηγές από διάφορα πολυμέσα, αποκτά νέες γνώσεις με το δικό του ρυθμό και κινείται από την απλή συνειδητοποίηση, σε πραγματική κατανόηση και γνώση.

Ειδικός στη χρήση τεχνικών και εργαλείων STEM (Science, Technology, Engineering and Mathematics)

Τα τελευταία χρόνια το ενδιαφέρον για την προσέγγιση STEM (Science, Technology, Engineering, Mathematics) αυξάνεται ολοένα και περισσότερο σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Οι τεχνολογικές εξελίξεις και οι έρευνες που συστηματοποιούνται και πληθαίνουν δείχνουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την εισαγωγή ενός πλαισίου STEM στο σχολείο, καθώς διαφαίνονται τα θετικά αποτελέσματα αυτής της προσέγγισης ήδη από την προσχολική ηλικία. Το συγκεκριμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα αποτελεί ένα εκπαιδευτικό βοήθημα για τον «Ειδικό στη χρήση τεχνικών και εργαλείων “STEM”», ο οποίος έρχεται σε επαφή με πρακτικές εκμάθησης Χημείας, Φυσικής, Μαθηματικών και Πληροφορικής. Τέλος, το πρόγραμμα εστιάζει στον τρόπο που θα εμπνεύσει τους νέους να συμμετέχουν σε προγράμματα STEM καθώς και στην αξιολόγηση και βελτίωση ενός τέτοιου προγράμματος.

Σχεδιασμός και Οργάνωση Εκπαιδευτικού Έργου

Σκοπός του συγκεκριμένου επιμορφωτικού προγράμματος είναι η εξοικείωση των εκπαιδευόμενων με τις θεωρίες –πρακτικές του εκπαιδευτικού σχεδιασμού την οργάνωση και υλοποίηση του εκπαιδευτικού έργου.